Historie

Napsal Golfklub.bloger.cz (») 13. 1. 2014, přečteno: 66598×

Historie značky - Historie založení

Reichsverband der Deutschen Automobilindustrie (RDA) pověřil Ferdinanda Porsche dne 22.června 1934 konstruováním lidového vozu. Podniky sdružené v RDA měly ovšem k ceně 990 říšských marek, která byla určena Adolfem Hitlerem, rezervovaný postoj. Nedostatek deviz a potíže se surovinami ještě posílily pochyby, stejně jako bylo skepticky pohlíženo i na hospodárnost vlastní továrny na lidové vozy. Financování celého projektu zůstávalo nejasné.

Mezeru v kompetencích využila v roce 1937 Deutsche Arbeitsfront (Německá pracovní fronta) k tomu, aby realizací národně-socialistického prestižního projektu podpořila pověst své zájmové organizace \"Kraft durch Freude\". Dne 28.května 1937 založila \"Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH\" (neboli "Společnost pro přípravu německého lidového vozu s r.o."). Ta byla dne 16. září 1938 přejmenována na "Volkwagenwerk GmbH" a dne 13.října 1938 zapsána do obchodního rejstříku. Pro vozidlo vyvinuté Ferdinandem Porsche vytvořila vláda označení "KdF".

Deutsche Arbeitsfront zavedla 12.srpna 1938 systém spoření na vůz KdF, který byl provázen obrovskou reklamní kampaní. Ten, kdo každý týden složí minimální částku, se měl již brzy stát hrdým majitelem vozu Volkswagen. Ovšem nízká kupní síla velkého počtu obyvatel udělala čáru přes rozpočet dalekosáhlým cílům výroby; poptávka v žádném případě nepokryla plánované počty. Pro průměrného dělníka v průmyslu zůstával Volkswagen téměř nedostupným. Začátkem roku 1938 začala výroba závodu na výrobu vozů Volkswagen. Velikost, základní technické vybavení a propracovanost výroby se orientovaly podle závodu značky Ford "RiverRouge" v Detroitu, který byl považován za nejmodernější továrnu na výrobu automobilů na světě. Zatímco nedostatek pracovních sil a surovin zpomaloval stavební práce, budování továrny v Braunschweigu, která měla být jakýmsi předvojem, postupovala rychleji. Podle plánů Deutsche Arbeitsfront zde měli být vyškoleni kmenoví pracovníci pro závod Volkswagen. V říjnu 1938 začala praktická výuka v učňovské dílně; koncem roku 1938 mohla být zahájena výroba zařízení a nářadí pro kmenový závod u Fallerslebenu, který byl ještě ve výstavbě.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a čtyři